A második hét

1. Augusztus 5. Bank Holiday, azaz munkaszüneti nap Írországban. Eredetileg a bankok hétfőn zárva tartottak, ezt fejlesztették tovább úgy, hogy két-három havonta tartanak egy szabad hétfőt. Alpha College-osok ezt kifogtuk! Egész napos kirándulást szervezett az iskola Glendalough-ba. Egyórás buszozás után érkeztünk a Wicklow Mountains National Park-ba. Csodálatos üde zöld környezetbe kerültünk. A hegyek közötti völgyben nagy tó keletkezett a lezúduló patakokból. Pár bátor ember megmártózott benne. Ezt kihagyván inkább folytattuk a túrasorozatunkat Gáborral és felkapaszkodtunk a vízeséshez. Hogy a földrajzi tanulmányom se törjön meg, ma a kőzetekről kaptam kis bemutatót. Visszatérve egy középkori kisváros romjai közt sétáltunk. Három kis templom és egy katedrális, valamint a köré temetkezettek sírjai ódon hangulatot árasztottak. Ma megint megúsztuk szárazon! Itthon új lakótársunk, egy olasz egyetemista társaságában vacsoráztunk. A fiúk természetesen a foiról beszéltek. Szinte vártam, mikor kezdenek el "pecázni".
  2. Augusztus 6.

A hosszú hétvége után beszélgetéssel indítottunk. Szeretem ezeket a kötetlen, jó hangulatú beszámolókat. Aztán elmélyedtünk, de nagyon, az informatika rejtelmeiben. Nem csak én értetlenkedtem, a többiek is kétségbeesve pillantgattak. Ez a Recording Material and Activities-nek volt köszönhető. Röviden ez olyan alkalmazás, amelynek során kép-és hangüzenetben közölhetsz/oszthatsz meg feladatokat.

Az osztálytársakkal való közös lunch után Ben-nel újabb kirándulást tettünk, ezúttal a Christ Church Cathedral-ba. Állítólag ez Dublin legrégibb épülete, katolikus zarándokhely 1100 éve. Gótikus stílusáról és különleges padozatáról egyaránt híres. A Xll. századi kriptájában egyházi kincsek és a Tudorok c. sorozat jelmezei láthatók.

Dublini látogatás nem lehet az igazi a Guinness Múzeum meglátogatása nélkül. Itt megismerhető Írország híres sörének története, a sörfőzés menete. A valódi titkot természetesen nem árulták el. Érdekesség, hogy az átrium alján befalazva látható Arthur Guinness eredeti bérleti szerződése erre az épületre előre 9000 évre. Bízott a sörében, az biztos! A tetőteraszi Gravity bárban a jegy ellenében meg is kóstolható. Én beváltottam a jól bevált Cider-re.

3. Augusztus 7.

Ma Audio és Video podcast volt a téma. A tegnapi feladathoz képest lényegesen könnyebb. Ezt is csoportban oldottuk meg-tanári segítséggel.

A szokásos " sup and sandwich" ebéd után elbuszoztunk a Botanical Garden-be. A város északibb részén lévő csodálatos zöld kert ingyenesen látogatható. Az üvegházakban a világ minden tájának növényzetét bemutatják. A nedves éghajlatnak ( és a rendszeres fűnyírásnak) köszönhetően dús pázsit van mindenhol. Utána visszatértünk a civilizációba egy kis shoppingolásra.

4. Augusztus 8.

Ma a két tanárnő helyett egy jóképű, vidám, fiatal fickó pattant be a terembe! J Elmesélné nekünk az letét, ha meghallgatjuk. Naná! Ebből lett a Digital Story Telling, azaz a Tour Builder megismerése. Ez könnyen érhető és elsajátítható alkalmazás. És feledhetetlen alakítása Stignek.

Délután workshopon lehetett gyakorolni a tanultakat. Kis csoportban, miután többen a közeli malahaidi kastélyt választották inkább. Én maradtam, fejlesztésre szorulok...

5. Augusztus 9.

A mai már a búcsú napja. Gyakorlatilag egész nap adminisztráltunk. Mire az összes papírt, igazolást, számlát sikerült némi káosz után beszerezni, még a repülőre is becsekkoltam, a jegyeket kinyomtattattam. Meg is jutalmaztam magam egy igazi apple pie-jal.

Gáborral délutánra a Főnix parkba bringázást terveztünk, de ez az időjárás miatt meghiúsult. Helyette sétáltunk a környéken és a szokásos "sör-cider" körre költöttük a maradék aprónkat.

Este háromfogásos búcsúvacsorát kaptunk Sheila-tól.